Galleri 1 Biler

Her i galleriet kan du se billeder af de biler jeg har ejet gennem tiderne.

Min første bil, en original Clubman 1275 GT, købt i 1979 kort tid efter jeg havde fået kørekort. Den lød fræk med sin 40mm Weber...lige indtil den en dag "brækkede sig" og jeg måtte investere i en såkaldt "guldmotor" (fabriks ombytter fra DOMI) + ilægning  =  meget dyrt for en lærling. Betalte af på regningen med 2.500,- om måneden, over halvdelen af min løn, så jeg kørte kun i bil på arbejde om fredagen (når jeg havde tanket for 20,- på BP !). Ellers en sjov bil der kørte som en go-kart !

Så greb "Amerikanerbilsbacillen" mig og jeg investerede i en "grisefarmerbil", nå-ja en Ford Ranchero 500 fra 1972, en kanon bil der kørte fabelagtig godt (havde en suveræn servo styring !) og et overdimensioneret varme anlæg, godt når man skulle køre med "armen-i-karmen", selv midt om natten. Nå, den skulle selvfølgelig skilles ad og renoveres (= laves rust !) som "man" nu skulle - resultatet kan ses nedenfor. Det var en ret stor mundfuld for en lærlingeløn og en "reol-abe" der måtte lære alt "the hard way", svejse, skrue etc.

Mod alle ods, så kom den ud at køre efter en hård kamp med svejseværk og håndværktøj og megen uvidenhed......blev også hjulpet godt af en kammerat der hedder Jan Jensen - en ukuelig optimist ! Og den blev da ganske hæderlig ik`?

Se, det var den også ret go til *GGGG*........

Desværre led Rancheroen af en del fejl - bl.a sejlede kabinen i vand når det regnede - havde ikke lige fået bugt med al rust, specielt oppe under instrumentbordet (ved "Cowl`en" - den kan mange Mustang ejere nikke genkendende til !). Så jeg besluttede mig for at sælge den og nu skulle jeg så "en klasse op" ! Det blev så denne her 1973 Mustang Sportsroof (Nej - det er ikke en "Mach-1") m. 351 Cleveland motor. Jeg købte den matslebet klar til maler - MEN, da jeg skulle betale maling, betale af på lån etc. måtte jeg indse at der nok ikke blev meget tilovers til at "renovere"bil for på min "nyudlært reservedels ekspedient løn"........så den blev solgt igen efter 2½ måned.....øv.

Så fik jeg den geniale ide`at købe en "billig" Mustang (med tryk på "lig"), for så havde jeg jo både råd til bil og til at renovere.....Yeah right, jeg blev klogere ! Det blev en temmelig slidt 65èr jeg fandt inde hos Ole Lind. Det var lidt pudsigt for jeg hentede den inde på Nørrebro i de gamle "TITAN" fabrikker hvor Ole holdt til - pudsigt fordi jeg nogle år senere selv fik garage/værksted selvsamme sted i en "bås" lige ved siden af hvor jeg havde hentet bilen den sensommerdag i 1982.

2½ år, 3 værksteder, 2 hele karosseri plader og en f...... masse arbejde senere - så var den endelig klar til syn (billedet er taget den morgen på vej til synshallen i Rødovre). Og det første der skete var at de fandt noget "lusk" ved bilen, de troede der var fusket med stelnumret.....og de beslaglagde bilen !!! Det var en meget nervøs uge inden de ringede og sagde at nu kunne jeg bare hente bilen, alt var i orden.......Jeg skyndte mig bare derud - fik bilen synet færdig og dampede af i en fandens fart uden at få at vide hvad det var der nu "var i orden"  - jeg ville bare ha min bil med hjem !

Jeg var (og er) stor beundrer af Bob Glidden ("Ten time world Champion Pro Stock") og han kørte på daværende tidspunkt en Thunderbird der var malet ret frækt, så det blev Mustangen selvfølgelig også ! Den marsorte 66`er til højre for tilhørte på daværende tidspunkt Søren Møller, men den er idag bedre kendt som nr "99" eller "Blue Thunder Racing", nemlig Brian Stoltze`s Historiske racer !

"Tid til forandring"

Jeg mener vi er fremme i 1986-87 og nu synes jeg at tiden var inde til en anden farve og nogle nye hjul, Weld-wheels, 10" bag med B.F. og farven hedder Ford "electric blue", jeg synes faktisk den blev ret vellykket. I mellemtiden var også motor og gearkasse skiftet, ialt nåede bilen i de ca. 5½ år jeg havde den at køre på 3 forskellige sæt fælge, 2 motorer, 2 gearkasser og 3 forskellige farver !

På dette tidspunkt var jeg ret så hooked på at lave en rigtig "racer", men jeg syntes altså at det ville være synd at sætte vinkelsliberen i "den køkkenblå" og flytte vanger og lave store hjulhus, så jeg besluttede mig for sælge den og finde et lempeligt projekt til at lave "ræserbil" af.

Det blev så denne her "skønhed" som jeg fandt et sted uden for Køge, jeg fik den for 14.000,-, rent røverkøb troede jeg (alle jer der også har prøvet at købe en bil i papkasser ved hvad jeg snakker om !). Nå, på den igen...........vinkelsliber, Migatronic, skrue, skrue, skrue, lægge motor i, motor lækker olie, motor ud, ny motor i.....og en skønne dag (se neden for)

 

Den opmærksomme læser vil nu udbryde: "det er da ikke nogen "ræserbil" ???

Whatever happened ?? Jo, ikke fordi dette galleri skal handle om min erhversmæssige karriere, men det spiller en rolle i.f.m. denne bil. Jeg var i Oktober 88`en tur i U.S.A. (for første gang, stort !) og der var jeg på det berømte "Pomona swap meet", der så jeg hvad man kunne købe af biler, eks. en fiks og færdig Camaro bygget til street/dragracing for 10-12.000 dollar, og så tænkte jeg: jeg gider sgu ikke bruge "en halv krig" på at lave min Fairlane om til ræser når jeg kan købe noget der er færdigt for ca. det halve af hvad jeg skulle investere. Hvad så med det erhversmæssige ??? Mens vi tullede rundt på Pomona så svirrede der en masse små-fly rundt (og rundt og rundt...) i luften fra den nærliggende lufthavn og så var min nysgerrighed vagt ! For at gøre en lang historie kort (eller er det for sent ?), da vi kom hjem bestemte jeg mig for at jeg ville gå igang med at tage flycertifikat og Fairlanen blev solgt og pengene investeret i flyvetimer.        

 

"Vinterbilerne"

 

 

Jeg fandt snart ud af at når man har Amerikarbiler som hobby så bliver man nødt til at have en "vinterbil" og da jeg på et tidspunkt havde været i lære hos Austin-Morris så var det nærliggende kaste sig over en "Mini" til det formål (da de var rimeligt billige i såvel indkøb som reparationer !). Denne her var faktisk ikke min første af slagsen (altså som "vinterbil") jeg havde også en kort overgang en Mini Van, men den har jeg desværre ingen billeder af, øv. Denne her var en Clubman 1000 som jeg satte helt i stand med en 1275 motor med 2 SU karburatorer, banan manifold og cooper udstødning,  inklusive at lave den om fra "hydrolastic" affjedring til alm støddæmpere, lavede pladearbejde og fik den malet (kan I begynde at ane en "trend" her ?) Den kørte pænt stærkt med 1275 motor, men men....tromlebremser hele vejen rundt betød at når man skulle af motorvejen i Hundige så skulle man altså begynde og bremse i Ishøj !!  

Da den røde Clubman havde "aftjent sin værnepligt" så jeg mig om efter en passende afløser og det skulle være en Ford og det skulle også være en station-car (også her er der nogen der vil ane en trend !!) Jeg fandt denne her Escort mk.1 fra 1972, den fik også "hele turen", masser af pladearbejde, nye døre, ny for og bagklap m.m. Den tjente mig godt i ca. 8 år og har nok været den bil de har været billigst i drift af alle mine biler. Den lystrede i øvrigt navnet "Mantorpbussen" hvortil den fragtede mig og andre dragracing fans adskillige gange.

#######################################################

Stregen her er for at illustrere at her var der så en laaaaang pause i min interesse for amerikaner biler idet al min tid og alle mine penge gik til min uddannelse som pilot og jeg koncentrerede mig om at lave billige (Ford) biler til den daglige transport.

 

Øøøøøh, hvad er nu det, det er da ikke en (Ford) bil. Nej, men jeg syntes at selv om jeg var igang med dyr uddannelse så skal man jo ha "etellerandet" at rode med i sin fritid, så det blev til et kort "intermezzo" med en Suzuki GS 750 E fra 1978 som selvfølgelig (!) også skulle skilles ad og "Bo-ificeres" ! (Vi er nu fremme i 1991)   

 

Og resultatet var da o.k.

Da "Mantorpbussen" efterhånden var noget mærket af tidens tand (= temmelig rusten) måtte jeg endnu engang finde en ny "vinterbil", denne gang ville jeg prøve en Fiesta. Jeg fandt denne her hos en bekendt. Den var desværre temmelig rusten og for første gang mistede jeg gnisten midt i et "projekt". I stedet kastede jeg mig over en Escort mk. 2 som jeg fik for en bilig penge (hvis jeg ikke husker helt galt så gav jeg 800,- for den !). Resultat kan ses nedenfor. Mens Escorten var til maler tog jeg mig så gevaldigt sammen og gik i krig med Fiestaen og når det kom til stykket så var den ikke så slem som jeg først havde bildt mig selv ind. Det betød så at jeg pludselig stod med 2 "vinterbiler", hmmm......hvilken en skulle man så beholde, tjae hvad skete der så, jeg solgte selvfølgelig dem begge to !

 

Læg mærke til at den har samme farve som min 65 Mustang, nemlig "electric blue", den er jeg ret vild med. Den "arvede" også "Mantorpbussens"  5½"  RS 2000 stålfælge som blev malet i samme farve, måske liiidt overdrevet.

Nu havde jeg så fået lidt smag for Fiesta, en lille fiks bil, men den måtte godt have lidt mere "punch" end det en 1,1 kunne byde på. Jeg fandt så en 1,3 S, sådan en slags "mini GTI", selvfølgelig i behov af en større renovering (den havde i regnet ud !), masser af pladearbejde (som jeg efterhånden var blevet ret ferm til, hvis jeg skal sige det selv !), og så gik der også lidt "Bo-ificering" i den, læg mærke til de hjemmelavede kvarte "sport kofangere" (som Escorterne havde), "pepperpot" fælge og 2" udstødning. Den fik også galvaniseret anhængertræk, en nytilkommen "Bo-ting" som hænger ved den dag idag !

Min daværende kone havde på et tidspunkt fundet ud af at vi måtte ha en "hel" bil i familien, så hun købte den bil I ser ovenfor, en Escort mk 4 og da vi så fik børn købte vi en Escort mk 5 Station car og så "arvede" jeg det sølvfarvede lyn (jeg var nok også en anelse træt af at "redde" gamle Ford biler fra rust-døden).    

Nu var det så blevet min tur til at købe en "ny" bil, altså en bil jeg valgte med hjertet mere end med pengepungen, og måtte for første gang i mit liv tage et "bil lån".....uuuuha....og den skulle hverken sættes istand eller synes, wauw ! (nåe ja, lidt "Bo-ificeret" blev den selvfølgelig, "sport" forkofanger, hækspoiler, indfarvede kofangere, sænket, tårnstiver, KN filter, 15" Cossie fælge OG....galvaniseret hængertræk !) Jeg synes den var ret fed min 1993 Escort mk 5 1,8 CLX. MEN....altså det der med at købe bil med hjertet, det er sgu ikke så smart når man har små børn......ind og ud fra bagsædet, hjælpes ind og ud af barnestol, af og på med sele....bummer. Men indrømme mit fejlkøb ? nope, så hellere lide *GGG*

Nå, men efter vi blev skilt så endte jeg op med den blå Escort mk 5 stationcar fra 1992 og så var det problem løst. Den havde været i familiens eje i en del år og var blevet løbende vedligeholdt, alligevel var det et grimt chok da jeg en dag skulle skifte forrude i den (for gud ved hvilken gang, de holdt ikke så længe ad gangen !) og opdagede at hele ruderammen/torpedopladen var rådnet bort.....det forklarede hvorfor den var fugtig i bunden.....og skulle ha skiftet motorstyreboksen, som sidder inde i kabinen, den tåler ikke vand ! Frem med min gode gamle Migatronic (indkøbt i 1982 sammen med 65 Mustangen !) og genopfriske mine færdigheder i at svejse (nåe nej Finn, det var da vist dig der svejsede mest !) Nå, men så kørte den da nogle kilometer mere, den var efterhånden også blevet næsten heloplakeret, i små etaper. Men det begyndte at gå stærkt med at reparere på den, så jeg besluttede mig for at sælge den og købe noget nyere. 

Efter at have gået nogle måneder og grublet over hvilken bil jeg skulle købe kom jeg frem til den konklusion at jeg egentlig var ret glad for at køre Escort Stationcar, den skulle bare være lidt nyere, en hel del mere rustfri og så gerne med lidt "nymodens" tingeltangel som servostyring, airbag, el-ruder osv. Jeg ledte og ledte og til sidst satte jeg en annonce i "Den blå Avis" og bingo, de var bid. Her ser i så "Pilotoy Version 1", min nuværende "dagligbil", som den så ud da jeg købte den i Juli 2003, bilen havde kørt 133.000 km og er en velholdt "3 ejers" bil (som oven i købet også havde Air-Con !).

Det var jo egentlig meningen at nummerpladen "Pilotoy" skulle have siddet på noget mere "eksotisk", men i min iver for at få fingre i lige min ønskeplade så skyndte jeg mig at bestille den og så måtte den jo på Escorten indtil et at de andre "projekter" er klar til at overtage den.

Og her har vi så "Pilotoy Version 2" efter lidt modificering. Den ruller nu på 16" Cosworth fælge med 205/45-16, er blevet sænket, har fået krom frontgitter, krom bagklapshåndtag, hvide sideblink og spoiler på bagklappen.......og fået en grundig rengøring og polering !

Seneste opdateringer (udover at Ford har været så venlige at udbedre rust for ca. 55.000,- på rustgarantien !) er at jeg har monteret KN filter, S-kat, tårnstiver, gas støddæmpere, borede ventilerede skiver og green-stuff bremseklodser, for at forbedre bilens køre og stoppe egenskaber (den er afprøvet og fundet iorden på Anderstorp Raceway !) 

September 2007. Vi er blevet enige om at vi må ha en mere "benzin økonomisk" bil i familien idet Helle kørte Solrød - Kastrup 5 gange om ugen - så min elskede Escort Monaco er solgt (snøft) og jeg har købt en HELT NY BIL og nej, det blev ikke en Ford - men en rigtig lille "sparegris" - nemlig en Toyota Aygo. 

Så er der liige den her som jeg forærede min daværende kone i morgengave da vi blev gift.... Det er en Ford (!) Escort Cabriolet Mk 4 fra 88`som jeg har importeret fra Tyskland. Det var egentlig ikke så svært som man kunne tro, det sværeste var nok at gå i banken og hæve alle pengene til afgiften, av den sved sgu ! Her skal også lyde en stor tak til Kristian Olivarius der hjalp med at hente den i Tyskland og til Brian Stoltze for at lægge "gemmested" (værksted) til. 

"NYE TIDER - GAMLE SKIKKE"

Så kom der gang i Amerikanerbils/Mustang hobbyen igen og det kan jeg altså til stor del takke min tidligere kone for - hun opmuntrede mig til at komme "i hug" og få samlet den der gamle Maverick. 

 

Når det nu var så let at importere en bil fra Tyskland, hvor svært kunne det så være at importere en fra USA ? hmmmm det tager ihvertfald noget længere tid, men jeg skal ikke trætte jer med hele historien, blot konstatere at sommeren 2004 stod der pludselig en Amerikansk Ford i carporten......som kunne køre !!! (med tanke på mit "projekt" i garagen)........................

Det var forøvrigt en 1969 Ford Mustang Fastback med 302 cui V8 og 4 trins manuelt gear. 

Og ideen med den var jo at jeg bare skulle skrue 2 nummerplader på den og så ud og nyde det danske land, mens jeg fik skruet Mavericken sammen.........................nooooot.

Jeg fandt hurtigt ud af at Danskere om Amerikanere har en ganske så forskellig opfattelse af hvad en "Nice car, immaculate condition" er ! For at gøre en lang historie kort (hmmm, det er nok engang for sent !) så skulle der laves en "hel del" før man sådan kunne skrue nummerplader på den ! Men, den blev klar og sommeren 2005 havde jeg så en 69 Mustang på plader ! Desværre havde projektet drænet mig så meget økonomisk at jeg blev nødt til at sælge den (snøft !) Heldigvis var det en fra Mustang klubben der købte den, så den er "stadig i blandt os" !

Sådan endte den med at se ud, ganske flot hvis jeg selv skal sige det !

På et tidspunkt kunne min daværende kone godt tænke sig at prøve at køre MC......så først fik hun et kørekort i bryllupsgave og dernæst købte jeg 2 stk. Yamaha Virago XV 535 på E-bay i Tyskland ! Jeg har haft MC kort siden 1982 - så jeg var måske lidt rusten, men absolut helt med på ideèn......Nå, historien er at vi simpelthen fik kørt for lidt på dem og at de nu er solgt til fordel for.....en swimming-pool.

For at galleriet bliver præsenteret i nogenlunde "kronologisk orden" kommer her lige et billede af Mavericken som den så ud en dag i November 2006 - da den endelig efter 12 år i mit eje var færdig, synet og indregistreret - med de rigtige nr. plader ! Hele historien om renoveringen af den m.m. finder i under "Projekter"

 

 

Jeg var gået hen og blevet ret glad for det der med at køre uden tag, så vi blev enige om at kombinere de to interesser "cabriolet" og "Mustang" og sælge "morgengaven" (Escort cab`en) og så finde en Mustang Convertible (Det hedder "cabriolet" i Europa og "Convertible" i USA !). Min gode ven Tom i San Fransisco USA begyndte at lede efter en 69 Mustang og fandt denne her - i en lade hvor den havde stået stille i 15-20 år. Bilen bar tydelige præg af at havde stået stille længe og var noget bulet, da farmeren havde kørt landbrugsredskaber ind og ud af laden uden hensyntagen til dette "klenodie".....

Vi skulle over og besøge Tom og hans kone Lynne og havde regnet med at cruise rundt i Mustangen - men det kunne vi godt regne ud at det ikke var muligt da den var i behov af en større renovering !

Enden på historien er at Tom fandt bilen på billedet herunder (og på den måde var vi en kort overgang indehavere af 2 stk 1969 Mustang Convertible !) og vi solgte så den grønne - inden den overhovedet havde forladt USA ! Anders Nannerup fra Mustangklubben (MCD) som købte den, solgte den hurtigt videre til Gert og Susanne Almind, også de medlem af MCD, da Susanne altid har ønsket sig "en hvid 69 Mustang cab - med et svin af en motor"........

Til de pudsige detaljer hører at Susanne faktisk ikke vidste at det var mig der oprindeligt havde "ejet" bilen - og at både denne her og den efterfølgende (se nedenfor) begge er født i farven "Silver Jade metallic" *S*   

 

 

En dag rinede Tom så og sagde at han havde fundet en 69 Mustang Convertible som var "hel og kunne køre" og om det var noget ? Vi slog til med det samme og fik så bilen at se da vi var ovre og besøge Tom og Lynne i April 06.

Bilen var som beskrevet, "ikke køn, men hel og kørende"........

Den måtte så igennem en renovering og lakering - kun ganske lidt pladearbejde, heldigvis og resultatet ses så herunder.

 

 

 

Og sådan kom den så til at se ud, med "GT stripes" men uden de falske luftindtag på bagskærmene som en 69`er ellers er født med - de var fjernet og spartlet ud inden vi købte bilen, "Magnum 500" hjul, nyt interiør m.m. Den fik så i Sep. 07 byttet 302/C4 motor gear ud med en 351Windsor/FMX som den er født med. Den er nu desværre solgt til et andet medlem af Mustangklubben.......

  

 

 

Da jeg skulle ha den hvide 69 Convertible hjem fra USA så sagde Tom, sådan lidt henslængt, "hvorfor køber du ikke en til og tar med hjem og sælger - så får du betalt containeren på den måde..." hmmmm....det tænkte jeg lidt over - og syndtes egentlig det lød som en go ide. Som sagt, så gjort - Tom fandt denne her fine 70 Coupe m. 302, C4 og AirCon ! Den havde tilhørt en gammel dame på 82 som havde haft den i 34 år (!), hun havde fået den i fødselsdags gave af sin mand - som forøvrigt havde købt den af hendes søster !  

 

Det gik jo helt fint med at tage en bil hjem, syne den og sælge den, så det måtte jeg prøves igen - ikke fordi jeg skal lave "big bussines" på det her, mere fordi jeg altså synes det er sjovt at lave biler - ja hvem skulle tro det ! Næste projekt blev så denne her 69 fastback - mest fordi jeg er helt vild med denne model (så ved altså ikke rigtigt om den nu også skal sælges eller hva....). Den trænger dog til til en lidt mere kærlig hånde end den blå 70`er, så den er pt. Sep.07"gået i vinterhi hos min gode ven Martin nede på sydsjælland. 

"Hva nu det...?" Tjae "gammel kærlighed ruster aldrig"...(det passer så nok ikke helt vedr. biler !) har altid være helt vild med `72 Ranchero/Torino, så jeg "kom til" at købe denne her på E-bay.......

 

Jeg fandt selv denne her 70`er på nettet og fik Tom til at tage ud og købe den - en 70`er Coupe med 351 Windsor, FMX og AirCon. En helt original og uskruet bil der havde et par "Bilka buler", men ellers kørte som den drøm - har aldrig kørt i en mere velkørende Mustang !

Egentlig er jeg "kommet over" det der med den klassiske Mustang, men Tom fandt denne rimeligt pæne 65 og spurgte om det ikke lige var noget for mig - og den er nu hjemme i DK og skulle køre til syn i starten af Nov.07 og så får den også nyt interiør.

I løbet af sommeren 07 blev det klart at dels trængte min Escort til enten den store tur eller udskiftning, dels syndtes min ex at Zafiraen var en anelse dyr (bezin) at køre Solrød-Kastrup i 5 gange om ugen, så vi prøvede at finde en løsning med en lille billig bil.....Det blev til at vi solgte Escorten og købte en lille Toyota...ja du læste rigtigt en Toyota Aygo, en lille "sparegris" der kører 21,7 km/l - og så overtager jeg Zafiraen. Den største overraskelse var nu at leveringstiden for sådan en ny bil er......4½ måned ! Så jeg måtte finde et eller andet billigt at køre i til Toyotaen kommer. Og jeg som troede at jeg havde ejet min sidste Escort *GGG* Så her over ser du "Retromobilen" som den er blevet døbt, en fin 87`er Escort 1,6 (ja du, den "store" motor - en rigtig "Ræser"...). Den kører fint og opfylder funktionen de næste par måneder.

Hvaaae - hva har du gang i ?? Ja jeg kunne ikke dy mig - havde liige et sæt Cosworth hjul på lager.......men så er det skam også med vinterdæk ! (1.nov.2007).......29 Nov. 07, "Retromobilen" er solgt til min gode ven Rene Jensen (som igennem årene har været både instruktør og chef for mig på hhv. typekursus i Ikaros og på Luftfartsskolen !), pas godt på dette "klenodie" Rene......

28 Nov. 07 Og her er "den lille ny" i familien, billedet er taget med mobil - ikke det bedste, men jeg havde selvfølgelig glemt mit kamera derhjemme og det skulle helt klart foreviges at jeg overtager min første nye bil nogensinde - den havde kørt 4 km ! (tak til kameramand og chauffør Claus Rerup) 

Nå....men jeg må jo hellere afsløre lidt af mine planer for 2008 - denne lille frække sag er nemlig havnet i min garage og skal inden længe ha ilagt en 347/AOD motor/gear og så gerne forvirklige min gamle drøm om at prøve at køre dragracing (vil meget gerne ha luftet min licens !). Bilen er en 1972 Ford Maverick som er bygget til race, med bl.a 10 punkts bur, coilover affjedring, skiver hele vejen rundt, braced 9" med Strange aksler, 4-link m.m. Glæder mig til at få den køreklar.......forresten er der nogen der har et billigt fejeblad til salg ??? 

 

 

Og når man har en "Ræser-bil", så skal man jo også ha noget at fragte den rundt på !!

Det blev denne "skønhed".....En lettere bedaget Ford Transit fra `94, den er skam synet......

Har helt tabt mit hjerte til Mustang årgang 1969 og da jeg faldt over denne her fine 69 Coupe og jeg

fik muligheden for at eje "The triple" (69`Convertible/Coupe/Sportsroof) kunne jeg ikke dy mig for at købe

den - desværre var der et familiemedlem der var blevet "smittet" med samme bacille og synes at den skulle

han da eje, så - ja, den kører nu rundt oppe omkring Jyllinge med en ejer med et kæææmpe smil på læben !

Så kom "Guldkaramellen" hjem til DK/Solrød - og den er flottere end jeg havde forventet, faktisk flottere

end billederne antydede - it is definately a keeper.......

Som nævnt på forsiden, så er jeg færdig med at samle min 1969 Mustang sportsroof "GT clone" efter

at den er blevet malet - og jeg kan kun sige at jer super tilfreds med resultatet ! Det er og bliver den

flotteste af alle Mustangs - men det er jo en smagssag......

Det bliver sådan her man kommer til at se min 69 Mustang Sportsroof sommeren 09, med polerede

Centerline hjul - og traction bars, rigtig 80`er retro stil......

"Pilotoy 2".......Fik lavet et sæt fake nr.plader da jeg var på Mantorp til Veidec Festival (for 27. gang !)

Ny bil ! Fandt denne her fine Mondeo 2,0 TDCI St.car i Slagelse - den må nemlig trække 1.800 kg på anhængertrækket, nok til at jeg kunne køre med Maverick raceren på traileren. Den har været min "dagligdags slider" siden 2010 og har nu kørt over 220.000 km !